Около 15% от общия екип на студиото е бил уволнен. Болшинството от пострадалите са специалисти по маркетинга и разпространението – отдел, който явно е бил почти затворен в Crytek. Което всъщност не е изненадващо. Преди няколко години компанията имаше големи планове да се превърне в „традиционен“ гейм гигант, но сега самото съществуване на Crytek е поставено на карта.
В официално изявление Севат Йерли, шефът на студиото споделя, че акцентът в близките години ще е на CryEngine. В Crytek ще работят здраво по онова, в което са най-добри – техническата част, но остава неясно колко ще са намесени в създаването на игри. Определено Crysis 4 не изглежда много вероятен днес.
Все пак имаме две игри в Crytek, които още не са официално спрени. Едната е Hunt: Horrors of the Gilded Age, а другата – Arena of Fate. Дали пък все пак заглавията няма да се появят на бял свят и да вдъхнат живот на Crytek?
Иначе немската компания остава една от енигмите в гейминга. От години беше ясно, че технологиите им са на топ ниво, но качеството на продуктите им специално като игри не е страхотно. Особено ако говорим за минималната в общия случай оригиналност и новости в геймплея. И все пак Crytek твърдоглаво отказаха да наемат достатъчно дизайнери, които да им помогнат в тези аспекти... ход, който не доведе до нищо хубаво.