Изявленията на няколко анонимни разработчици от студиото са цитирани от изданието The Verge. Основната критика пък е към Кевин Брюнер, шефът на Telltale. Според разработчиците от един момент нататък той отказва да интегрира каквито и да е новости в игрите на студиото, което води до креативна стагнация.
Причината за това пък се криела в заглавия като Firewatch и Oxenfree. Те са дело именно на бивши кадри на Telltale като Джейк Родкин и Шон Ванаман (Firewatch) и Адам Хайнс (Oxenfree). Според материала на The Verge Брюнер се страхува, че и други служители ще последват техните примери, напускайки компанията и се опитва да ограничи възможностите им за изява.
Което не звучи чак толкова шокиращо, особено ако гледаме крайния резултат. Заглавията на Telltale остават прекалено еднообразни, следвайки една формула без особени иновации. Но пък кой ли знае – студиото може би просто прави онова, което му носи най-голям успех?
В материала на The Verge се посочват и други критики. Например постоянната нужда от овъртайм – която добре знаем е неделима част от гейм индустрията за добро или лошо. Споделя се също, че Telltale не са успели да се адаптират към огромния си растеж – компанията се увеличава тройно по размер за кратко време, достигайки 300 души. Но културата си остава като на малко студио, което обикновено води до проблеми.
Все пак Telltale днес продължава да работи по куп свои серии, които създаде през годините, а отзивите за игрите им все още си остават позитивни.