...и очевидно съдът се съгласява. Защо ли? По-рано през седмицата научихме, че Oculus VR и Facebook са били осъдени да платят 500 милиона долара на ZeniMax. Да, прочетохте добре. Половин милиард в зелено.
Интересно е, че всъщност сумата не е максималното, което ZeniMax очакваха. Наскоро техни представители обявиха, че разчитат да получат 4 милиарда долара. Но едва ли ще откажат и тези 500 милиона.
По-интересна е обаче разбивката на сумата. Самата компания Oculus VR трябва да плати 250 милиона долара. Брендън Айриб, шефът на дружеството, трябва да кихне фантастичните 150 милиона долара. Палмър Лъки, който е съосновател на Oculus VR и дизайнер на Oculus Rift ще трябва да извади 50 милиона долара, а същата сума ще трябва да плати и Джон Кармак.
Именно последният е в основата на цялата драма. Кармак беше обвинен, че е изнесъл технологии на ZeniMax (собственици на id Software, където той прекара почти цялата си кариера), а също и че е споделял прототипи с Oculus VR, които са ползвани за рекламиране на устройството и популяризирането му. Изглежда съдът е намерил, че Кармак наистина е изнасял информация и е ползвал неправомерно патенти на ZeniMax. Става дума за над 10 000 документа, а също и целия изходен код на играта Rage и енджина id Tech 5.
Така Марк Зукерберг, шефът на Facebook, явно ще разбере кои точно са ZeniMax. Понеже миналия месец той обяви, че дори не е чувал за компанията. Възможно е Зукерберг да е подценил ситуацията, понеже изглежда ZeniMax са имали пълното право да съдят Oculus VR. Редно е да отбележим, че самите Facebook не са намерени за виновни в нищо. При положение обаче, че Oculus VR им е дъщерна компания, то милионите ще излязат от касичката на социалната мрежа.
Любопитно е също, че ситуацията далеч не е приключила. ZeniMax се канят да поискат и забрана на продажбите на Oculus Rift, ако не бъде премахнат целия код с нарушени авторски права. Това, разбира се, звучи като нещо абсурдно. По-вероятно е просто да се сключи споразумение с Facebook, което означава, че е вероятно ZeniMax да печелят процент от всяка продажба на Oculus Rift.