Няма да чуете много диалози, но въпреки това оценката е зелена. Защо? Репликите, които персонажите пускат по време на играта са забавни, клиширани(по-забавен начин) и достойни за един трепач на демони, зомбита и други.
Gauntlet е правена за игра в ко-оп. Разнообразни нива и противници, 4 различни класа и като прибавим допълнителното съдържание, което Arrowhead Games добавят редовно (при това безплатно), получаваме една игра, която ще ви осигури бая часове забава. Самостоятелната игра обаче е напълно различна... което не е добре.
Ако искате да прекарате времето си в забавна кооперативна игра с приятели - Gauntlet е играта за вас. Но ако търсите солово преживяване и застъпени dungeon crawler елементи - търсете още.
Ще започна ревюто с малко история. Оригиналният Gauntlet е излязъл през далечната 1985 и е поставил началото на един изцяло нов жанр - dungeon crawler. Жанрът се разделя пък на две части. Едната част е насочена към геймърите, които харесват решаването на пъзели и загадки и не толкова hack and slash битки (пример за подобна игра е Legend of Grimrock 1 и 2), а другата част е точно обратното - битки, битки и битки.Но и двете части имат общи неща много съкровища, тайни пътища, фентъзи тематика и др.
Gauntlet попада в частта, насочена към феновете на боя, но не може да се каже, че е изцяло и dungeon crawler. Няма ги големите нива с многобройните начини на преминаване и истинският геймплей се случва в co-op. Ако играете соло, ще получите Dark Souls умножена по 100. Играта става мудна, тегава и досадна. Губи се динамичността и играта остава без доста от чара си.
Няколко думи за историята, защото мога да я опиша доста бързо-клиширана типична,проста, неинтригуваща, фентъзи (схванахте намека?) с типичния (СПОЙЛЕР) обрат на финала. Нищо интересно.
Сега няколко думи за графиката... зле, по-зле, най-зле...Gauntlet. Един най-обикновен таблет спокойно ще подкара Gauntlet без никакви проблеми. Нивата не са никак детайлни и като цяло ще се върнете няколко години назад.
Да драсна нещо и за звука... репликите на четирите класа, които подмятат по време на битка са забавни и интересни и като цяло най-често ще чувате това. Всеки badass антагонист от старите филми би ползвал подобни изрази, които се връзват изненадващо добре със самата игра. Guantlet не се взима сериозно и всичко минава като на шега.
И сега най-важното - геймплея.
На разположение имате 4 класа - Warrior, Valkyrie (танкът), Mage и Elf (hunter). Най-лесният клас е Elf и веднъж като почнеш с него, вие едно си станал майстор с него. Най-трудният и разчупен e Mage-ът. Хората,които са играли Magicka ще се чувстват в свои води. Всеки клас например има и уникална магийки - войнът има bladestorm, Valkyrie може да си хвърля щита, елфът пуска бомби. Ами магьосникът?
Както казах той е доста разнообразен и има бая различни комбинации от магии,които ползва.Например може да замразява противниците, да ги цели с лазер, вкарва в най различни капани и др. След като описах така магьосникът сигурно си мислите,че е доста ОР? В грешка сте! Изненадах се, че балансът е постигнат!
Играта е разделена на 3 части, а всяка част е с по пет нива. В повечето случаи се делят на три "епизода". Нивата (подчертавам "нивата") са разнообразни и интересни. Ту ще трябва да бягате непрекъснато, защото ви гони reaper(веднага направих асоциация с Prince of Persia: Warrior Within), ту ще бъдете затворени в арена и да избивате вълните от зомбита. Противниците са многобройни, с различни способности (някои от тях дори могат да бъдат ползвани за убиването на други врази). Ще срещнете некромансъри, демони и много други. Има естествено и бос битки, които са доста напрегнати и вкарват голяма доза адреналин.
Също така ще срещнете и капани, но те са елементарни и се избягват безпроблемно.
Има и shop. Там може да купувате предмети и да ги използвате (може да носите 2 айтъма). Те са интересни и определено разчупват геймплея, давайки ви различни специални умения, които можете да използвате периодично. Също така можете да подобрявате своите брони и оръжия отново от магазина със златото, което сте спечелили из нивата.
Въпреки че Gauntlet е насочена към кооперативната игра, то когато играете с други хора, има чувство и за съревнование. Всеки се опитва да събера възможно най много злато и да убие възможно най много противници, защото накрая се трупат точки и следователно нивото ви се вдига.
Всеки герой има и и алтернативен вид (променя само външността), чиито части се отключват след бая игра.
Gauntlet е определено забавна игра,ако я играете с приятели. Но ако предпочитате соловото преживяване, тази игра няма да ви хареса. Но ако сте от първите - какво чакате? Gauntlet е перфектното заглавие за вас. Не само заради геймплея си, но и заради непрекъснато допълване на съдържанието. Даже наскоро Arrowhead Games добавиха и така нареченият "Coliseum". Това е като арена - избий еди колко си вълни от чудовища и накрая бос... какво по-хубаво?
Още по темата
Но предполагам, че с други хора си е друга ракия ситуацията.
Между другото си извадих от минал сайт едни ревюта на игри от 2010 година и мисля да ги накачуля тук, едно от тях е и за Magicka. Много, много яко ме изкефи преди години. Ама не съм следил как се развива оня MOBA проекта по темата.