А именно – 251 милиона долара. Число, което определено не звучи впечатляващо. Ако направим бърза сметка с базова 60-доларова цена на игра, то излиза, че за цялата година са били продадени малко над 4 милиона игри на пълна цена в магазина. От тези 251 милиона долара приходи Epic си прибира 12% - или около 30 милиона долара.
Но това не е чиста печалба, понеже от сумата трябва да се извадят подкупите, които Epic раздава на разработчиците за временна ексклузивност в магазина им. Миналата година най-големите игри, влизащи в тази категория, бяха Red Dead Redemption 2, Borderlands 3, Metro Exodus, Ghost Recon Breakpoint и The Division 2. Дали финансовата мотивация към разпространителите на тези игри е надвишила 30 милиона долара? Не би било изненадващо.
Все пак формата на Fortnite изглежда солидна – 429 милиона долара само за PC. Като добавим конзолите и мобилните устройства – то очевидно battle royale-ът носи солидни, солидни пари на Epic. Може би милиард долара годишно?
Рано е обаче да спекулираме какво бъдеще има Epic Games Store. Все пак само за година на пазара няма как да очакваме чудеса. Но колко време ще мине, преди услугата да започне да носи пари на Epic?
Още по темата
Не че очаквах, че няма да са на минус, по-скоро ме изненадва този приход от 251 милиона. 4 милиона продажби на пълна цена е... много скромно число за гейм магазин.
А аз се замислих, че и игрите дето ги раздават "безплатни" то те ги плащат. Тия са много на минус, добре че са милионите заблудени по фортнайт.
@BundyBari, няма как да го направят. Сам видя, за Control са бухнали 10 милиона. Играта макар не лоша, нямаше как да е систем селър така да се каже. А да я задържат за повече време... Ще е е много скъпо. Казваш повече от парите от фортнайт да бухнат но не могат, защото висят инвеститори на вратовете им, които искат final growth на всяко тримесечие. Затова и RDR2 беше само за месец. Отделно не просто ексклузив им ги има на конзоли, с изключение на инди игрите ексклузивите им са налични и на РС, просто не в Стийм. И пак им излиза скъпо. Грешно тръгнаха. Първо си оправи стора (имаш 14 години Стийм опит, от който да се възползваш), пускай безплатни игри, конкурирай Стийм с цени, но не, то решаваш да бухаш пари и да минеш на пряко, като хората не купуват от теб, няма нужда от изненада.
Няма как да фокусират фортнайт хлапетата. Проблемът на подобни игри, като и ФИФА и НБА е, че имаш една Мейн игра, в която бухаш пари. Това че бухат пари в Мейн играта, не значи, че ще го правят и за други.
Вярно че личните анекдоти не са много сериозен пример. Но имах един (нека кажем бивш) познат, дето набиваше по 50-100 лева седмично в цс - ключове, скинове и тн., но като му се спомене за купуване на игра ми казва "луд ли си, има я в Замунда".
Отделно като включим, че до един момент преордърите за Метро бяха уважени(аз си я играх в Стийм) и възела почва да се разплита.
Това е много bloat.
Иначе продажбите са скромни, да. Но от друга страна имаше една статия: Red Dead Redemption 2 с 408 000 продажби в Epic Games Store?
Обикновено съм скептичен, когато става дума за неофициални данни, но тук май изследването е право в десетката.
Знам, че е уж неморално, но the issue of ownership има отговор именно в пираството. Не ми харесва този отговор, но е смислен.