Новината идва от разработчиците Daybreak. Официалното съобщение на студиото звучи по класически начин – „Със съжаление ви пишем, за да ви информираме, че след много размисли ние решихме да спрем сървърите на Landmark на 21 февруари“. Причината вероятно е обичайната – сериозно намалели приходи.
EverQuest Landmark целеше да е игра, подпомагаща EverQuest Next. В нея геймърите имат пълна свобода да строят не само сгради, но и да създават цели пейзажи във виртуалния свят. Подобно на Minecraft например. Идеята беше всичко това да бъде интегрирано в един момент в EverQuest Next, който бе представен като класическо MMORPG.
Играта обаче беше спряна от Daybreak – вероятно заради високия си бюджет. А сега и Landmark затваря врати.
Всичко това можеше да се очаква. Daybreak всъщност е наследникът на Sony Online Entertainment. Японският гигант продаде отдела си, а практически винаги в подобни случаи имаме сериозно орязване на проекти. При положение, че MMORPG игрите са прекалено рисков сегмент, то спирането на EverQuest Next можеше да се очаква.