В първия случай ще можем да се концентрираме изцяло върху сюжета, като битките ще са съвсем лесни за минаване.
Заедно с това ще има и по-висока трудност. При нея не толкова битките ще са с увеличена трудност, колкото точките опит, които получаваме при конфликт с противниците ни ще бъдат значително понижени. Идеята в това е да сме общо взето задължени да избиваме невинни хора, за да вдигнем повече нива на главния ни герой доктор Рийд и да сме равностойни в битка.
Именно това беше и основно рекламираната механика във Vampyr. Която реално бе зле изпълнена – в стандартния вид на играта не е изцяло задължително да убиваме невинни, за да я минем успешно.
Иронично е обаче, че изцяло положителният край на Vampyr е обвързан с това да не елиминираме никой невинен. Така на по-високата трудност... това ще е почти невъзможно.
Все пак изглежда е късно за Vampyr да се опитва да промени отзивите за себе си. Доколкото потенциал имаше, то грешните дизайнерски решения са немалко. И ще е нужно повече от две допълнителни трудности, за да могат отзивите за Vampyr да са по-положителни.