А коя е играта, която мога да нарека провал на 2020-а? Несъмнено Warcraft III: Reforged. Да, говорим за римейк, а не нов продукт. Но все пак заглавието бе издадено под шапката на Blizzard. И все пак говорим за една от класическите стратегии отпреди почти 20 години, любимо заглавие на милиони геймъри. Крайният резултат... беше стряскащо лош, а Warcraft III: Reforged се превърна в играта на Blizzard с най-ниски оценки и на фенове, и на медии изобщо.
Макар и през 2020-а в хейт ревюта да попадна The Last of Us II, то при никое положение не бих го нарекъл ужасна игра. Напротив - чувствата ми към заглавието бяха изцяло смесени. В крайна сметка основната история, която имаше прекалено големи дупки в логиката, успя да ми вгорчи впечатленията от иначе добрата атмосфера, страхотен кинематографичен аспект и компетентен геймплей.
По традиция в рубриката попаднаха и поредните издания на Call of Duty и FIFA. Всъщност в началните години на сайта футболната серия на EA по-редовно беше част от ънхейтабъл, но в последните години криминалността е толкова сериозна, а подобренията в геймплея толкова малко, че FIFA не може да ме хване дори за седмица.
Що се отнася до Call of Duty, Black Ops Cold War си е пак повече от същото. Да, понякога формулите във франчайза леко се сменят, заради което един път се случи немислимото - да ми хареса нова CoD игра. Но пък Black Ops Cold War предлага точно нещата, които най-малко ми допадат в касовата серия на Activision.
В хейт ревюта попадна - макар и със съвсем малко - Phoenix Point. Много исках да харесам играта, разработена у нас, но за съжаление това не се случи. Доколкото имаше някои светли лъчи в геймплея, то небалансираните сблъсъци с противниците и някои прекалено флегматични битки ме подтикнаха да я сложа в червената категория.
През 2020-а в хейт ревюта попадна и Watch Dogs: Legion. Въпреки че първата част от серията беше в същата категория, то двойката ми хареса и имах очаквания и тройката да е окей. Но с техническите си проблеми и като цяло безличната, къса кампания играта се оформя като поредното заглавие с отворен свят на килограм от страна на Ubisoft.
Едно от разочарованията на годината бе и Marvel's Avengers. Не че някой е очаквал чудеса от заглавието, но дори и при това положение то не се отличи с нищо. Особен минус е бойната система (която може и вече да е пооправена с пачове, кой знае). Но дори ако я изключим - всичко останало е просто посредствено и невдъхновено. Само няколко месеца след дебюта си Marvel's Avengers изглежда умрял и едва ли ще може някога да се вдигне на крака.
И последно - трио от изометрични екшън RPG-та от Diablo тип. По принцип в този жанр няма чак толкова много игри всяка година, но пък през 2020-а излязоха доста. А аз, като негов фен, нямаше как да ги пропусна.
Първо, Wolcen: Lords of Chaos. Добре направена визуално игра, силно вдъхновена от Warhammer вселената, която в първите си часове изглежда така, сякаш може да е стабилно изживяване. Бързо обаче става ясно, че бъговете са много, системите с умения и предмети имат много проблеми, а ендгеймът е скучен. Като добавим бавното темпо, с което разработчиците действат - дори и момента, Wolcen се оформя като заглавие, което не си струва.
После, Torchlight III. Вероятно най-лошото заглавие от триото. Играта е представител на една от най-обичаните екшън RPG серии, но последното издание е просто разочароващо. Прекалено опростено и в мобилен стил, заглавието е вероятно да не допадне на мнозинството любители на Diablo тип игрите.
Що се отнася до Minecraft Dungeons, макар и играта да е в хейт ревюта, то не бих казал, че е чак толкова лоша. Битките са добре направени, но лошото е в луут системата, която е прекалено повърхностна. Именно тя - плюс късата кампания - оставят негативните впечатления.